Vil du lære og lage pølser til jul?

Da har vi kurset for deg! Lær deg og lag 4 forskjellige type pølser.  Fortsatt noen ledige plasser.

Julepølser finnes i alle varianter, grove, fine, tykke, små, røkte eller urøkte. Når ribbe, steker og fileter er tatt, blir avskjær og de mindre attraktive delene brukt til blant annet pølser. Ingrediensene i pølsa er avhengig av hvilke råvarer som er tilgjengelige på gården.

På kurset får dere lære å lage minst 4 forskjellige pølser. Vi bruker enten svin eller får, eller storfe. Vilt er også mulig å bruke om deltakere tar dette selv med. Vi lærer om hva slags tilleggsingredienser man kan bruke og hvilke typer pølseskinn som finnes.

Kurslærer er Sabine Schmitz som er oppvokst i foreldrenes bedrift i Tyskland med restaurant og et lite pølsemakeri. Hun har fagbrev som kokk og diettkokk og jobbet i 30 år som kokk i Tyskland, Sveits, Østerrike og Norge. Nå er hun yrkesfaglærer i restaurant- og matfag på Vardø videregående skole.

Tid: Lørdag 11. desember 2021

Sted: Tana videregående skole.

Klokkeslett: Kl. 09.00-18.00.

Pris: kr. 1.200,- inklusiv måltid.

Påmelding: marianne.johannessen@tffk.no eller 91806679.

Minimum 8, maksimum 15 deltakere.

Påmeldingsfrist: Fredag 3.desember. Påmeldingen er bindende, og gebyr blir sendt ut hvis vi ikke har avmelding innen 2 dager før kurset.

Interessert i flere kurs, mer info finner du på kursavdelinga